fredag 27 mars 2009

votre passeport, s'il vous plait?


Jag hämtade ut mitt nya pass i onsdags. Det gick på två röda. Sedan ställde jag mig vid ett avsides bord för att stoppa ner det i handväskan och det nya ID-kortet i plånboken. Nuförtiden tar de ju bilderna på polisstationen istället för att man i förväg ska bege sig till en fotoautomat. Det känns ganska praktiskt. Jag minns exakt hur det var när jag tog den förra bilden för fem år sen i en automat som inte tog en enda bra bild och jag i sista sekund hann kasta mig fram och välja denna innan den automatiskt skulle välja bild nummer ett, vilken var fruktansvärd. Jag ser ut som jag gjorde då på den bilden. Den vart hyfsad. Jag tror till och med att mitt ex fick ett ex.

Nutidens bild är inte i närheten. För det första måste de fixa bättre bildredigerare på polisen, för det är på tok för mycket kontrast och svärta. Eller, skämt åsido, så är jag väl snarare jävligt missnöjd med personen framför linsen. Misslyckad, utsliten och med fett hår. Jag frågade polisen om jag fick le. Det fick jag inte. Så det här är mitt officiella utseende tills jag är 24. Jippie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar