onsdag 18 mars 2009

röda rosor på vit bakgrund

Polisen var snäll. En av dem gav mig till och med en komplimang för min halsduk. Den må ludda av sig som en galning, men den är underbar! Och på tal om kläder... För att fördriva lite tid begav jag mig efter besöket hos ordningsmakten till mastodontköpcentret i närheten. Egentligen har jag inga pengar, men jag tänkte mig att jag skulle köpa underkläder, te och annat tråkigt nödvändigt. Det blev inte riktigt så.

För många månader sen hade en känd bloggare på sig ett plagg som jag blev totalt förälskad i. Enda haken förutom den ekonomiska aspekten var att plagget säljs på MQ. De få gångerna jag satt min fot där har jag tänkt att jag aldrig vill komma tillbaka. Men nu, med lite tid till övers, ville jag i alla fall kika på den där toppen. Jag kände mig verkligen som en inkräktare och helt malplacerad bland alla märkeskläder. Jag letade upp det jag letade efter och insåg att plagget inte alls kostade lika många sedlar som jag befarat. Det var till och med möjligt för mig att köpa det, även fast jag egentligen inte alls har råd. Jag provade, ringde mamma, älskade det och bestämde mig för att det stod toss skrivet med stora bokstäver på det. I'm so happy!

Förutom att de har snygga kläder är detta värt att notera om MQ:
1. Det är det enda stället där en person öppnat dörren till provhytten när jag stått där inne. Jag hade precis tagit på mig bh:n igen. Tack så mycket!
2. Personalen hade verkligen gått charmkursen. Expediterna hjälpte kunder som provade kläder och konverserade i kassan. Trevligt!

Och detta är så mycket modeblogg som detta någonsin kommer bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar