tisdag 3 mars 2009

grr.

När det började snöa igår eftermiddag för säkert hundratusende gången den här vintern blev jag helt galen. Jag som verkligen hatar vintern och kylan har i år varit ovanligt tålmodig. Kanske beror det på att vintern ändå varit ganska konstant, med många minusgrader och lite vitt på marken hela tiden istället för slaskslaskslask. Nu börjar det ändå bli ganska tröttsamt, när man kommer in i svinkall, tö, mer snö och sedan svinkallt igen-karusellen. Det bildar bara slask och sedan glashalka på det. Nej, nu får det verkligen vara nog! Jag vill ha vår och sommar, och det fort! Därför känns det lite uppmuntrande att det nästan är fem plusgrader ute nu och att solen ibland tittar fram mellan molnen och gör sitt bästa för att smälta bort skiten. Jag hoppas verkligen att det fortsätter så.

I övrigt har jag ont i huvudet idag igen. Antagligen beror det på att jag får för mig att jag har tusen hål i tänderna och alltså spänner mig för att inte känna smärtan som jag själv (antagligen!!) simulerar och så får jag spänningshuvudvärk av det. Visst är livet härligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar