fredag 13 mars 2009

emmy och tove


Tove drog med Emmy som drog med mig för en snabbfika igår. Jag hade inte träffat Tove sedan sminkkvällen i januari. Hen var korthårig och lika peppigt glad och underbar som vanligt. Jag längtar redan tills jag får träffa henom igen. Jag älskar det där, att bara slå sig ner med något gott att smaska på och bara prata. Särskilt när det är med två så pass fina människor. Det kan jag göra varje dag!

Tove drog efter ett tag iväg på egna äventyr och jag släpade med Ems på lite jeansshopping. Jag hatar verkligen att köpa jeans. Storlekarna ändras hela tiden, och det känns om om det finns få saker som är värre för mitt självförtroende än att försöka komma i ett par jeans som visar sig vara för små. Tack och lov hade det inte ändrats alltför mycket den här gången och jag träffade rätt på en gång. Så fort jag hittat ett par som till stor del uppfyllde mina krav köpte jag dem och drog vidare. Kanske borde man gått till flera butiker och hittat det där gyllene paret som sitter helt perfekt, men sånt tålamod har jag inte, och speciellt inte med jeans. Ems visade sig dock vara ypperligt sällskap. Goda råd och kommentarer och ett idogt letande bland hyllorna som imponerade ;)

För mig beskriver de här bilderna ytterligare behovet av ett vidvinkelobjektiv. Jag börjar driva alla till vanvett med det här tjatet, men... det bara är så. Bilderna är tagna med kitobjektivet jag fick till min Nikon D40. Det är alltså inte så kvalitativt, men det är det bästa jag har. Efter att ha använt det ett tag nu börjar jag också fundera lite över om jag inte borde införskaffa mig ett normalzoom istället för att fast vidvinkel. Typ en 24-70/2,8. Ett sigma förstås. Nikons motsvarighet skulle jag antagligen behöva sälja mig själ för att ha råd med. Och det är nödvändigt med ett fast bländartal, för det här tjafset med 3,5-5,6 är ju galet. Dock lockar ju fasta objektiv med att vara så otroligt fint skarpa och klara. Heh. Egentligen är ju valet inte ett problem eftersom jag inte har råd med något av dem. Dammit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar