lördag 7 mars 2009

längtan.

Saker jag längtar efter just nu. Ett: böcker jag vill läsa. När jag väl kommer in i en bra bok är jag där tills jag vänt sista bladet, och ibland lite längre. Det svåra är bara, som med alla andra saker här i livet, att börja. Dessa titlar pryder bokhyllan tills jag äntligen får läsa dem.

Två: sommarskor. Mycket tid går åt till att fundera och längta efter känslan av tunna sneakers, höga klackar och flygiga kjolar istället för tre lager tunga kläder över hela kroppen. Jag vill ha shorts och solarglöson nu nu nu!

PS. Var på fest med Ems och Simon hos Rebecca igår, vilket var lajbans och väldans trevligt. Dock var det halvjobbigt tills folk blivit fulla nog för att sluta ställa standardfrågan "och vad gör du för något då?" Jag svarade konsekvent ingenting hela kvällen och funderade på att eventuellt ljuga ihop något som kanske skulle låta mer intressant men ändå inte avslöja hela den obarmhärtida sanningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar