onsdag 11 mars 2009

bland tage och astor

Simon har bra smak när det kommer till mat. Vi var några stycken som fick komma och smaka igår kväll. Det var hur gott och trevligt som helst och jag åt tills det kändes som om jag skulle spricka. Och så kelade vi med Tage, den keliga katten, och förundrades över Astor, den skygga katten. Jag slumrade till och med lite med Tage på soffan. Simon berättade lite om Tages egenheter, men allt var glömt när jag blev väckt av att hen stod och skrek i hallen och ville ut mitt i natten (det var enklast att sova över). Det tog ett bra tag av ständiga jamanden och konstiga drömmar som alla gick ut på att få henom att hålla käften innan jag vaknade till så pass att jag kunde formulera tanken "släpp ut skrället!" Ändå. Nu när jag fått sova ifred ett tag är hen lika söt igen.

Nu sitter jag och ser på Fresh Prince of Bel Air. Vet inte riktigt vad det är jag gillar med alla dessa 90-tals sitcoms. Antagligen är det mest en nostalgitripp till de serier jag såg när vi bodde i radhus och inte behövde betala för att slippa ha enbart skogstv (när frågan om vilka kanaler man ville lägga till/ta bort från sortimentet kom upp var det ett hushåll som ville ta bort trean och femman, och det var vi). Det var ett tag sedan. Anyhows... Imorn ska jag träffa min nya psykolog (numero fyra) och slänga upp hela mitt privatliv på ett fat igen. Jag känner mig inte så jävla frestad eftersom jag blev så oerhört väl behandlad sist.

Bilder från igår:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar