lördag 28 november 2009

wish you were here

Daniel tjänade in några tusen poäng hos mina föräldrar igår kväll när han följde med för att lyssna på när min pappas band spelade. Det var jättemysigt och väldigt trevligt. Dessutom var det härligt att få en storinjektion storbandsjazz. Jag behöver även det i mitt system för att känna mig tillfredsställd. Jag vill ha i mig hela spektrat, och efter en julkonsert med några körer är det antagligen bara operan som saknas! Dock vägrar jag att gå på någon annan är Carmen och Stockholmsoperan sätter ju aldrig upp den. Muppar.

Just nu sitter jag i myskläder hemma hos Daniel och lyssnar på Shine on you crazy diamond med Pink Floyd. I garaget under mig är Daniels bil inknycklad och han meckar för fullt. Jag ska alldeles snart ge mig ut och springa och lyssna på mer Twilight (tyvärr Tuss, jag måste nog medge att jag gillar den).

Det känns jättekonstigt att det är första advent imorgon. Det är över fem plusgrader ute och har varit så hela hösten. Det finns inte en gnutta julkänsla i mig när det är så varmt ute (för att vara november, jag tycker absolut inte att det är varmt-varmt), för det känns så udda. Det är bara att ta i ordentligt imorn då; göra nejlikeapelsiner, hänga upp lyktor, dricka glögg och lyssna på julmusik. I will make it happen! Sen är det bara ett problem kvar... vad ska jag fixa för julklappar?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar