måndag 16 november 2009

091116

Jag förstår verkligen J K Rowling som skrev Harry Potter-böckerna på ett café. På psykologens order har jag också förflyttat mig in i den miljön. Dock gör jag inte något så oerhört trevligt som att skriva böcker, utan jag läser och antecknar massor. För att inte förknippa hemmet med stress och för att lära hjärnan att skilja på jobb/skola och ledig tid ska jag nu försöka plugga någon annan stans än hemma så mycket som möjligt. Jag lär ju bli stammis på närmsta fik.

Idag var första dagen och jag tycker att det var superbra. Mysigt och otroligt effektivt. Framför allt var det skönt att komma hem och veta att det var fritt fram att se Livet i Fagervik utan att få dåligt samvete. Belöning: en klänning och två koftor. Kan jag skriva in även det som KBT-behandling måntro?

Även om detta i längden kommer bli rätt dyrt känns det ändå som om det är en väldigt bra idé. Pluggande vänner där ute, varför inte göra det tillsammans? Gemensam pluggfika! Då kan man ju till och med ta trevliga pauser (vilket väl var dagens enda minustecken).

Nu, mer fika.

2 kommentarer:

  1. Jag är PÅ! Behöver plugga som fan till min tenta 28/11 och sen nästa tenta 15/12. Så det är bara att messa mig... Puss

    SvaraRadera