måndag 2 november 2009

måndagshysteri

För det första: jag kommer inte alls få tillbringa en avkopplande vecka i fjällen. Den drömmen levde inte ens ett dygn innan min nya lärare dödade den. Jag har nämligen tenta dagen innan vi skulle åka hem. Jag får helt enkelt lämna hela det roliga gänget kvar i stugan (med städningen, hehe) två dagar innan beräknad avresa. Snyft!

Föreläsaren på moment numero dos på min kurs (Idéhistoria, tjoho!) var för övrigt en intressant figur. Välartikulerad, effektiv och med ett gulligt stammande avslut på varje milslånga mening. När man är van vid den förra läraren kommer det dock lite som en chock att bli bombarderad med information i den här takten. Jag fick helt seriöst sitta och massera handleden i pausen och ändå har jag fortfarande känningar i armen av skrivkramp. fort gick det! Jag blev orolig över att hen inte skulle annonsera en paus i mitten eftersom jag misstänkte att min hjärna skulle explodera av övertryck och armen dö.

Jag har över nittio instuderingsfrågor som enligt planeringen ska vara färdiga till på onsdag då jag ska möta upp några kurskamrater för en superseriös studiecirkel. Då ska frågorna nötas och blötas. Idag har jag kanske jobbat mig igenom tio stycken. Max. Då har jag ändå tillbringat i princip varenda lediga minut med att plugga. Några frågor har jag gjort sedan innan också, men det är fortfarande många kvar. Tack och lov för någon snubbe på internet som ger oss sina svar på över hälften av frågorna... Jag väljer att lita på hens svar för vad fasiken har jag för alternativ? Jag skulle aldrig hinna själv.

Så fullsmockad har den här dagen varit att jag blev uppriktigt arg när Livet i Fagervik kom igång på ettan. Jag vill ju se det! Det är ju en hur gullig serie som helst, och här sitter jag helt fångad bland stoiker och gamla teologer som för länge sedan är döda och begravna! Dessutom var det min tur att dammsuga... Okej, ursäkta mig, den här klagosången slutar på lördag klockan tio noll noll prick. Lovar!!!!!!!!!!!!!

PS. Också sur över att när jag för en gångs skull känner en kreativ rusch och vill redigera och fota som en galning så har jag noll tid över. Skit! Nu slut för idag. DS. DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar