onsdag 4 november 2009

091104

Dagen inleds med att pilla ut den största döda musen hittills från under en bokhylla. Jolly good. Duktig katt. Galning. Han satt framför bokhyllan hela kvällen igår. Det såg mest ut som om han luktade på pappas gympaskor, vilket verkade lite misstänkt. Ingen annan hade orkat lägga sig på golvet och undersöka saken ordentligt, så jag fick upptäcka den lilla döingen. Härligt.

Idag ska jag vara i skolan ovanligt mycket. Ska utöver föreläsning träffa kurskamrater och gå igenom våra nästan hundra instuderingsfrågor. Jag blev klar med sammanställningen av dem igår och Daniel började förhöra mig. Vi hann med ungefär 30 stycken på nästan 50 minuter. De flesta frågor har vi hittat svaren till på nätet (vet inte annars hur jag skulle hinna svara på alla själv!) och människan som gjort dem har uppenbarligen humor. Som svar på en fråga om vad var det för skillnad mellan Platon och Aristoteles följde en lång detaljstudie i skillnader mellan deras filosofier, och sedan "Platon var kort och satt. Aristoteles var jättesnygg och med jättefint hår." Vi nästan dog av skratt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar