onsdag 25 november 2009

om sömn

Jag är verkligen hopplös. De dagar jag sover hemma är jag jätteduktig med tider. Jag gör upp ett schema och skriver listor över de saker jag bör hinna med under dagen och för det mesta lyckas jag hålla tidsplanen. När jag sover hemma hos Daniel blir det lite annorlunda. Jag går upp med honom (kl 06) och åker med honom till min busshållplats där jag blir avsläppt och går de femton minutrarna hem där jag återigen dimper ner i sängen. Antagligen har jag sovit ganska dåligt (som t ex i natt) och måste ha några extra timmar. Klockan är då ungefär sju och jag tänker att jag borde komma upp till nio för då skulle jag kunna hålla ungefär samma rutin som en vanlig dag, men av någon anledning så kommer jag aldrig upp förrän framåt tio. Och nu sitter jag här, alldeles för sent, och vet inte riktigt hur jag ska lägga upp skiten för att hinna. Varför är det här med sömn så himla krångligt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar