fredag 1 maj 2009

valborgsmässoafton








Valborg var o så fin. Jag, Ems och Daniel hade nog den bästa kombinationen ever. Först åt vi glass i ett sprakande Kungsträdgården, dokumenterade och njöt av en aningen mer rosafärgad värld, precis som den alltid borde vara. Jag fick fota några turistande japaner, vilket gjorde mig underligt glad. Och så köpte jag en ny majblomma av en gammal gubbe eftersom jag redan lyckats tappa min första. När vi väl lyckades slita oss därifrån åkte vi hem till mig, lagade en jättegod pastarätt och åt tårta.

Varma i tårna och med väskan full av tjocktröjor och slightly alkoholhaltiga drycker började vi vandra ut i skogen där vi skulle möta upp andra människor. Vi satt bokstavligt talat mitt i den mörka, tysta skogen, invid en liten spegelblank sjö under stjärnklar himmel. Well, inte för att man såg så mycket av det pga vår lilla brasa, men ändå. Det var helt underbart! Bara jättetrevliga människor och så lyckades jag med konststycket att inte förfrysa (men så hade jag sex lager kläder på mig också...). Och så fick jag komma hem med mossa i mössan och eldlukt i jackan. I love it!

2 kommentarer:

  1. Snygga bilder! Motivet kanske bidrar ;) Härligt att du liksom jag uppskattade valborg :)

    SvaraRadera
  2. tack! och ja, den var bästig!

    SvaraRadera