fredag 29 maj 2009

29maj09

Idag gjorde jag något hemskt. Eller, två hemska saker. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vilket som var värst: att kolla kontosaldot eller att raka benen, vilket är det tråkigaste som finns i hela världen. SMHI meddelar att det blir över 20 grader imorgon och då föredrar jag visserligen att kunna vara barbent utan att likna en grottmänniska, men ändå... Det är så fruktansvärt tråkigt! Det är vid stunder som denna då jag önskar att jag vore kille. Varför slipper de och inte vi?

Jag tycker mycket om den här värmen. Upprepar jag mig något? Kan bero på att jag väntat på det här i kanske åtta månader. Dock påminde mig syrran om att det är bara några veckor kvar tills allt vänder. Jag kände mig deppig i flera minuter efteråt. Det känns som en mardröm varenda år när våren äntligen har kommit och man påminns om att man alldeles för snart ska slungas tillbaka in i samma helvete. Hur som helst. Dagen har varit rätt fin också. Jag har klippt gräset, plockat blommor och legat i bikini och börjat med en ny bok. Druckit tranbärsdricka med mycket is och ätit resterna av en fudge-muffin. Jag har inte tränat. Det sköt jag upp till imorn. Istället käkade jag grillade laxkotletter i solnedgången med min familj och några vänner som spontant kom på besök. Underbart!

PS. Om tjugo minuter börjar Placebo spela på Siesta-festivalen i Hässleholm. Gaah! See you at the bitter end, jag vill höra dig live!!

2 kommentarer:

  1. Det är inte lag på att raka benen ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är väl medveten om det, men jag vet också hur människor tittade på mig innan jag tog till denna vana (anno 2004) :(

    SvaraRadera