tisdag 12 maj 2009

i dream of escape.

Inatt drömde jag att vi var i en hangar (som var den före detta scoutstugan) med en strand i. Där fanns en gungställning och en stereo. Simon satte på Way out of Here (Porcupine Tree) och jag hängde upp och ner i gungan och sjöng med i texten. Schottis hoppade omkring ute i vågorna och helt plötsligt stannade någon min gunga och skällde ut mig och sa att "de ska spela nu!" och pekade mot en dörröppning där tio småpojkar stod med sina fioler. Jag blev förbannad och sa att det var ju jättekort kvar på låten och jag älskar den, varför förstör du? Sedan gjorde jag min typiska tossan är skitförbannad och sticker därifrån-sorti och låste in mig på Elins toalett som också fanns på det där stället. Hon stod utanför och försökte få mig att komma ut samtidigt som hon talade om för människan som förstört det fina ögonblicket att det kanske inte var så smidigt gjort. Jag klättrade ut genom fönstret och upp på taket. Där var pappa och sedan tror jag att Daniel skulle gå till jobbet för jag vaknade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar