söndag 24 maj 2009

24maj09

Idag hände något av det antagligen top tio sötaste i mitt liv. Jag och Daniel tog en promenad ner till sjön med Kelso. Älskade, finaste lilla kissesmisse! Mitt hus ligger på så vis att man kan gå därifrån åt antingen det ena hållet eller det andra. När man går åt ena hållet går man genom bostadsområdet fullt av kattrevir och senare kommer man ut till vägen. Åt andra hållet ligger hästhagar och en smal landremsa mellan sjö och hav. Det är helt Kelso-vänligt, och det var därför han över huvud taget fick följa med. Han var så cool. När vi gick följde han med. När vi stannade stannade han också. Men det som var häftigast av allt var att när vi väl varit vid sjön, stannat, och vände för att gå hem igen så vände han också tillbaka.

Helgen har förutom idag mest spenderats inomhus i skydd för vårregnet. Det är fint på sitt sätt. Det tar fram alla underbara dofter som börjar dyka upp, men är ändå lite för blött för min smak. Fredagskvällen spenderades runt mitt köksbord med Emmy, Simon och Daniel. Underbart är allt jag har att säga. Och förlåt för att jag inte har ett eget barskåp, det finns numera upptaget på inköpslistan.

Enligt smhi ska det blir uppåt 20 grader och sol de närmsta dagarna, och det är väl inte konstigt att jag med min vanliga tur har jobb just de dagarna. Ah, well.


Bilder från förra helgens solpromenix till sjön. Nya favoritdestinationen, helt klart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar