torsdag 2 april 2009

spring has sprung

Så fort det händer något spännande i mitt liv kommer ett långt bildinlägg... Tja, inte så ofta, va? Idag var hur som helst långt bättre än en normal dag de senaste veckorna. Att redigera en hög bilder var ett tag sedan. Eller, förresten redigerade jag mängder barnbilder igår, men det var länge sedan innan dess. Datorn känns olidligt seg och jag känner mig aningen mer kreativ än jag varit på sistone. Vill verkligen verkligen verkligen genomföra en planerad fotografering med en människa i just nu!

Jag, Emmy och Tove bestämde oss idag för att vara nostalgiska, sola och käka lunch samtidigt. Vi slog några flugor i samma smäll och käkade sushi på vår gamla skolgård.

Idag var premiär av kombon kjol, vårskor och vårjacka. Det var helt underbart och jag kände mig aningen fri utan den otympliga vinterjackan.

Skolan var sig lik och lärarna kände igen oss men trodde nästan att vi var deras nuvarande elever. Det tog ett tag innan de insåg att det nästan var ett år (!!) sedan vi träffades sist. Den här affischen var något av det första vi stötte på, och jag måste säga att jag fortfarande känner mig rätt fundersam. Vilka är de där två personerna? Och vad gör man med fjärrkontrollen när den blir... fuktskadad?




Vi gick över Skanstullsbron mot söder varpå vi second hand-shoppade lite. De andra köpte kläder men jag som aldrig hittar något som passar släpade hem ett bokberg istället. Jag råkade hitta deras lager av Follett-böcker! Efter att Emmy begett sig, och efter att jag och Tove besökt en lekpark promenerade vi bort mot Slussen. Jag älskar älskar älskar det här vårvädret!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar