torsdag 16 april 2009

16april09

Har ägnat tid både idag och igår åt att tvätta alla miljarder fönster i den här kåken. Det är inte alls jobbigt att tvätta ett fönster, det går på två sekunder, men det är när man ska kånka runt en hink full av vatten och vända och vrida på alla fönster som det börjar bli jobbigt. Och tiden går... Jag får i alla fall lite extrapengar för besväret. Och huvudvärk och ett extremt sug efter sötsaker. Det märkte jag särskilt under förra veckans jobbexercis. Varje dag blev jag väldigt, väldigt sockerkrävande. Dock lyckades jag hålla ihop rätt bra då. Idag skyller jag det överdrivna intaget på att jag faktiskt joggat också. Ändå en intressant tanke, varför jag blir såhär så fort jag börjar jobba lite.

Jan Guillou är det senaste ljudboksfyndet. Har lyssnat igenom hela Madame Terror (vilken jag tror att du skulle uppfatta som väldigt underhållande, Tuss!) och har nu gått vidare till Tjuvarnas Marknad (kanske den också!). Båda är väldigt i min smak. För det första är det en hyfsat välkalibrerad vänsterpropaganda, vilket jag ju inte alls har något emot (tvärtom!), samtidigt som det känns sakligt och definitiv är välskrivet och spännande. However. Med en ny ljudbok i högsta hugg har jag till och med lyckats redigera lite bilder också. Syrran lär bli lycklig. vi hoppade nämligen lite hoppmatta med några vänner i måndags, och resultatet finns att beskåda nedan. Använde upplättningsblixt dagtid för kanske första gången någonsin, och jag tycker att det gick hyfsat.

Well, nu ska jag kolla in Daniels nya frissa och käka pankakor. Lovely!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar