tisdag 7 april 2009

småsaker från på sistone:


Så här lika blir jag och min syster när våren kommer fram. Nästan likadana brillor, jackor och skor (som inte syns). Och så kjol förstås.

Kelso hoppade in i min garderob och la sig för att sova härom kvällen.

Har fullbordat första KBT-läxan och skaffat de böcker psykologen rekommenderade. Och jag har tydligen inte alls panikångest utan en tjusig förkortning, GAD, att lägga till mitt namn. Något jag aldrig hört talas om tidigare, men nu när jag fått det förklarat för mig passar mycket bättre in än panikångest.

Morfar hittade kameran hen använt för att ta diabilder (antar vi). Det sitter en gammal rulle i som jag får fota upp till helsponsrad framkallning. Helt i morfars stil sitter en lapp på ovansidan med texten
Kodak
Sv/V

22 din

5-8-88

vilken får mig att gissa att filmen som är i har suttit där i över tjugo år. Nice. Får se om det ens blir några bilder. Men det är en gammal och fin kamera som det ska bli spännande att utforska. Dock funderar jag på hur fasiken jag ska kunna fokusera manuellt när jag inte kan se genom objektivet.

1 kommentar:

  1. Antingen så ser du fokus igenom sökaren (som i en Leica), eller så får du höfta

    SvaraRadera