fredag 17 april 2009

17april09

Syrran klass ska ha en hederlig gammal loppmarknad i stan imorn. Jag gillar loppis. Det är kul om man är ett bra gäng att stå bakom borden och det är roligt att gå och leta och pilla på gamla grejer. Återanvändning och billigt. Full pott! Vi började gräva i kattvindarna för ett tag sedan, och en hel del gamla skatter kom upp till ytan. Gosedjur, böcker, kassettband, leksaker och en del kläder. Jag räddade över en del grejer in till mig också. Bland annat ett smyckeskrin, som jag antagligen fått av min morbror, i form av en flygel (tyvärr genomskinlig) som spelar en sån där gammal, gullig melodi. Sorglig och vacker samtidigt. Dock mycket bättre än det ingenting mina smycken förvaras i nuförtiden. Jag ville fota ungefär varannan grej som ploppade upp ur banankartonger och plastkassar, men kamerabatteriet ligger i sin lilla laddare och blinkar. Suck!

... och så en bild på finaste Daniel i sin nya frisyr. Helt drastiskt och underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar