fredag 7 juni 2013

underskattad sysselsättning.

Februari månad var hög tid att göra något jag väntat på i mer än tre år, att lägga ett till pussel. Jag fick detta favoritmotiv av min syster i födelsedagspresent eller julklapp för något år sedan och har legat i mitt bakhuvud sen dess. Efter en dryg månads meditativt pysslande hade jag bara det vita fältet kvar. När jag två månader senare inte lagt en enda ny (vit!) bit plockade jag undan det, ofullständigt. Det fick inte ligga och samla damm på golvet längre. Nederlag? Nej. Prioriteringar! När det inte finns en enda skiftning i biten att gå på har hela idén med pusslet försvunnit, för att hitta rätt bit måste du prova dem en efter en, om och om igen. Alltså är jag nöjd ändå. Slutsats: färg > svartvit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar