lördag 15 juni 2013

kattvakt.

Det här är Freja, en kompis jag längtat efter hela våren. Hennes människor är i USA och hälsar på släkt en månad, så hon hänger hos oss under tiden.
Jag är inte van vid att bo med en katt som 1) vill mysa, 2) dricker av vattnet i sin skål och 3) äter fler än en sorts kattmat. Hon är helt enkelt super!
Det syns inte här, men Freja är sjukt sällskaplig. Hon snackar hela tiden. Ibland när vi sover också, vilket kanske är att vara översocial. Eller bara irriterande, beroende på vem av människorna i hushållet du frågar.
Jag är första kattvakt och kan inte gosa nog mycket med henne. Richard jamar tillbaka och rufsar henne i pälsen, vilket verkar räcka för honom (hur en kan stå emot att nuffa den mjuka magen fattar jag inte). Jag gillar verkligen vår nya kompis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar