måndag 17 juni 2013

kattvakt, 2.

Här rollspelar Freja nuvarande status mellan henne och resten av lägenhetens invånare. Natten till igår lät hon så mycket att Richard orkade bry sig (aka. gå ur sängen och prata allvar med henne) och igår kväll välte hon ner båda våra orkidéer på golvet. Den som jag räddade från morfars lägenhet när han dog var helt skild från från krukan och jorden låg utspridd över hela golvet. Vi är aldrig mer kattvakt säger Richard och jag vill hävda att jag fortfarande älskar det lilla livet och att om vi inte ska skaffa katt vill jag åtminstone få ta hand om vänners pälsbollar då och då. Det var sura miner igår men nu är det bra. Hon fick några godisbitar och känslan av den lilla nosen och munnen i handen när hon ivrar i sig är så mysig att jag kan gå sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar