fredag 28 juni 2013

boklista boklista boklista.

1. Vilka författare köper du alltid i inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Bara Harry Potter (J. K. Rowling) medan de släpptes. Amanda Svensson har jag också köpt tidigt och inbundna, men hennes böcker är så pass korta att det fungerar. Annars föredrar jag att vänta på pocketutgåvan. Det skulle dock inte förvåna mig om jag hugger nästa del av A Song of Ice and Fire innan pocketversionen är utkommen.

2. Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Ken Follett (22 st)
J. K. Rowling (13 st)
Tolkien (10 st)
Marian Keyes (9 st)
Haruki Murakami (8 st)
Astrid Lindgren (8 st)

3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Senaste tipset lär ha varit från Bokhoras senaste podd. Den handlade dock om noveller så jag kan inte påstå att jag la något på minnet. Noveller är inte min kopp te. I min värld är en bok på 800 sidor att föredra.

4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Amanda Svenssons Välkommen till den här världen. Emmy verkade bli jätteglad! Vi gillar henne båda två men jag är mer av den maniska sorten, den som inte kan stå ut med att hon inte hade ett eget exemplar. Sen gav jag min syster UnderbaraClaras Vintagepimp och Hemmafix, vilket jag uppfattade som att hon gillade.

5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Nej, det har jag aldrig. När jag vill läsa en bok vill jag läsa den NU.

6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
A Dance with Dragons av George R. R. Martin
Sense and Sensibility av Jane Austen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar