lördag 29 juni 2013

min vårtermin får sluta i augusti.

I vanliga fall skulle jag vara helt on the same page med Oz, men inte idag. Förutom delen att jag antagligen inte kommer få ett jobb av mina skillz så fick jag dessutom ett jävla F på terminens sista tenta. Det kom inte som en överraskning, men är superirriterande eftersom kursen var lätt. Jag har innehållet i bakhuvudet, varför jag inte ansträngde mig med att plugga så mycket. Såååå jag missade tentan på en liten detalj. Och har en inte alla detaljer spelar det ingen roll att alla andra är på plats. Jag måste skriva om hela grejen, inte bara den delen jag blev underkänd på. Det kommer inte bli så mycket jobbigare än de där intensiva fyra timmarna med kramp i handen (seriöst, låt oss åtminstone använda datorer!!!!) eftersom det inte är mycket extra jag behöver peta in i hjärnan. Det jag är mest bitter över är upplägget på tentan. Det är opedagogiskt, uppmuntrar inte till kreativt tänkande och ser framför allt ut mer som en hemtenta än en salstenta. När ska de införa förbud mot salstentor där uppgiften är att producera många sidor text?????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar