torsdag 25 juni 2009

we all live in a * submarine






Jag har aldrig varit såhär nära en ubåt förut. I och för sig såg jag en tuffa omkring vid Slussen vid Stockholm för en knapp månad sen, och innan dess har jag knappt skymtat någon alls. Plötsligt, mitt på denna lilla finska udde, stod en 30-talskoloss uppallad till allmän beskådan. Läskigt. Det kostade självklart skjortan och femti att gå in och titta, men jag kikade in genom dörrarna. I fören såg jag jättegulliga torpedtuber med några fina kojplatsen intill. Pax för att sova... någon annanstans?

Vissa människor har ju knallat omkring i nutida, aktiva utbåtar och andra är hur vana vid dem som helst medan jag verkligen kan förstå varför syrran är så skraj för dem. Jag tyckte det var helt klart obehagligt att gå under fören på den (jag gick aldrig under fören på den). Ändå är de väldigt fascinerande och jag kunde inte sluta tänka på Madame Terror och The Hunt for Red October (vill se!). Äsch. Jag håller mig helst till den gulliga, gula, tecknade sorten med fina musiker i.

PS. Ursäkta de taskiga bilderna. Sjukt jobbiga ljusförhållanden. Jag vet, man ska inte skylla ifrån sig. Ändå, svårt var det och redigeringen var jobbig. Snälla Ni, hav öfverseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar