måndag 1 juni 2009

polkaglass och lemonad


Idag var sista dagen med sommarsolsken på ett tag, och jag gjorde mitt bästa för att ta vara på den. High Fidelity i solstolen (jag älskar tonen i boken, plus alla musikreferenser). En alldeles ny klänning som jag lyckades låta bli att knäppa ordentligt så att jag gjorde en halv peek a boo inför hela bussen (vilket jag i och för sig mest skrattade åt). Och så det finaste av allt: glass på en liten brygga mitt i hamnen med Tuss och Emmy. Det var en så perfekt kuliss för en försommardag. Vattnet, gräsänderna och den gulliga, runda glasskiosken på bryggan. Vi satt där och pratade och doppade fötterna i några timmar.

Jag hade ingen kamera med mig, vilket på ett sätt var skönt. var det i alla fall skönt. Den är rätt stor och tung nu för tiden. Nu är det inte lika kul då jag inte har några bilder. Om man ser till förhållandet mellan min storlek (ganska liten) och kamerans storlek (ganska stor) tycker jag ändå att jag är väldigt duktig på att bära med mig den. Besides, det är ju jag som har bestämt exakt hur stor och tung den ska vara, och jag älskar den.

Kvällen har spenderats med en alldeles för stor godisskål och tre avsnitt av Sex and the City. Jag har inte sprungit på över en vecka och kommer inte kunna göra det imorn igen. Jävla förkylning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar