söndag 14 juni 2009

pre-avresa babbel

Jag känner mig aningen rädd för att gå in på SMHIs hemsida och kolla in Finlands väder för den närmsta veckan. Det landet är inte direkt något jag förknippar med toppenväder, och med tanke på hur det har varit här de senaste dagarna är mina förhoppningar inte direkt höga.

Jag fryser om fötterna och är för trött för att orka packa. Vi har spenderat hela dagen i Vaxholm. Även fast jag aldrig varit där förut kunde jag helt klart se vilket mysigt ställe det var genom regnet. Om det hade varit tio grader varmare och solsken hade vi haft det superduper! Vi fikade och lyssnade på pappas kör/vokalensembles konsert. Om man bortser från en unge som förstörde ungefär hela konserten var det jättebra. Jag förberedde mig lite inför Finland också genom att köpa en Mumin-pappa som dinglar från min mobil... Jag har ingen godtagbar förklaring till det men, ja.

Eftersom det aldrig verkar sluta regna (och jag är för trött) ger jag blanka fan i att jogga idag och ser på mer Moyashimon och äter glass istället. Sådetså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar