torsdag 25 juni 2009

25th of June




Du som gav sommaren en ordentlig känga i baken, jag vill helgonförklara dig! Idag var underbar. Jag och Daniel låg på en solvarm klippa och spelade kort, läste och doppade oss då och då. Det var årets första dopp och faktiskt inte alls smärtsamt. Aningen kallt, ja, men inte värre än så. Vi hade en lång diskussion om det där och det enda vi kom överens om var att det var "helt klart badbart".

Vi åt middag utomhus. Morfar var över på besök och berättade om när hans läkare sett hans halvtrasiga aorta genom magen på honom. Vi skrattade och försökte förklara att det var omöjligt men han var envis. Precis lika envis som när han förklarade att han mindes dagen han föddes. Jag var tvungen att prova filmfunktionen på min kamera bara för att föreviga delar av diskussionen. Det funkade helt okej. Något jag kanske använder igen. Kommer antagligen använda igen.

Godnatt nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar