lördag 17 augusti 2013

vegan power!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte att det där var ganska dåligt :/ Först blev jag glad att nån cool och stark var vegan, men sen kändes det bara som att dom gjorde narr av veganism. Veganpolice som ska kontrollera att man lever renlärigt liksom... Bilden av en dryg vegan som tycker att den är lite bättre än alla andra, och hur det är så omöjligt att vara vegan att inte ens han lyckas leva upp till det... Men ofta en vegan skulle äta kyckling.

    SvaraRadera
  2. Jag vet, det är verkligen tvärt emot allt jag står för, men... kan inte låta bli att tycka det är kul ändå. Han är bara så jävla dålig. :/ Samtidigt kan jag känna att det är en del av synen på veganer, både internt och externt, att de är "better than other people" därför att de inte utnyttjar djur osv. vilket inte kan påstås vara en dålig grej. Eftersom det blir en så absolutistisk grej bland veganer ibland är det en rolig spin på det att det skulle finnas en vegan police som kontrollerar om en är en "tillräckligt bra" vegan... Självinsikt eller något. Antagligen är jag dock färgad av att resten av filmen är så awesome att jag bara tackar och gapar. Överlag är det antagligen roligt från insidan, men inte som en bild som ska representera veganer över lag.

    OBS! tolkade det inte alls som att det skulle vara omöjligt, mer att han är korkad. Veganer skulle aldrig äta kyckling.

    SvaraRadera