lördag 3 augusti 2013

topp fem flest visningar av mina flickrbilder.

1. Tre tomma Coronaflaskor. De står på Daniels altan, dagen efter hans 20-årsdag. De står uppställda som vore de bowlingkäglor. Den främsta är i fokus och bilden skärs av precis när deras hals börjat.

2. Jag badar i en swimmingpool. Vi hade köpt en undervattenskamera och Daniel, exet som följde med till Grekland, fotade mig under poolytan. Jag sitter på botten, lemmar utsträckta och ser in i kameran.

3. Går ut ur bilden på en sandstrand. Är på västkusten, ska snart bada och har fortfarande rosetten i håret, svart bikini. Håret blåser iväg och jag är glad.

4. Naken svartvit rygg. Flera månader hade jag tänkt på en sådan bild, och från midjan uppåt var en bra representation.

5. Syster Miriam i Skåne. Jeansjacka. Vackra vågor i håret och allvarlig lyssnarmin. Bilden är komponerad med analog kamera, är lagom kornig och lyser av färg. 

3 av 5 innehåller semi-nakenhet. Utvidgar vi undersökningen blir det 4 av 10. Det förvånar mig mindre än att urdrucken öl skulle vara så förbaskat intressant. Listan över mina egna favoriter ser dramatiskt annorlunda ut. Bara syrran skulle ha en chans att stanna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar