tisdag 20 augusti 2013

skolstart.

Idag släpade jag mig till universitetet för första gången denna termin. Mission 1: hitta kurslitteratur i 2nd hand-bokhandeln. Hittade inga. Mission 2: Hämta ut min failade tenta inför nästa veckas omtenta. Det var mer intressant. Den speglade mina skolresultat över lag. Två frågor hade fått högsta betyg på och två antingen precis över gränsen för godkänt, alternativt precis under. Eftersom en fråga underkändes måste jag skriva om hela kalaset. Fastän två av fyra frågor uppenbarligen var apbra. Det värsta är ändå inte att behöva skriva om allt, utan att det ska göras för hand. Kanske är det inte likadant för alla, men jag får kramp i handleden efter en halvtimma och lärare tenderar att föredra att läsa vad som helst som inte är handskrivet.

Att institutionen bestämt misstycker till kompletteringar, där endast de delar vi misslyckats med tidigare skrivs om, fuckar så mycket med mitt huvud. Det gick ju för sig på den salstenta vi hade innan? Och just det, det bästa med hela grejen: frågan som jag varit övertygad om hade gett mig underkänt var en av de som fått ett A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar