måndag 15 april 2013

(universitets)livet är en fest osv.

Eftersom jag inte hittat (läs: lyckats undvika) argument för att jag ska skriva uppsats i höst kommer jag fortsätta åtminstone en termin till med att plugga just for shits and giggles. Idéhistoria II kommer bli intressant. Mina förfrågningar om stressen av ett tillfälligt trångt hem i kombination med uppsatsskrivande möttes med tips om stresshantering och upplysningen om att bibliotek är trevliga att studera på (men vad kan jag egentligen begära av facebook?) när jag egentligen sökte åsikter från uppsatsmakare och deras erfarenheter om helvetets graderingar. Men vad hade de egentligen att sätta emot det faktum att delar av Bibeln står med som kurslitteratur till idéhistorian? Det är ju helt fantastiskt! Men ett optimalt val är det knappast. Frustrationen mot världen består.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar