måndag 31 oktober 2011

rant de las musica-chicas.


Detta är inte vad jag vanligtvis terroriserar internet med, men den här videon fascinerar mig. Jesus är ascool och det är roligt att leta symbolik. Kan dock tänka mig att avvara de (allt för många) delar där Gaga dansar omkring i så få plagg hon kan hitta. Det är inte en slump att "starka kvinnor", suveräna sångerskor av någon anledning är mer nakna än påklädda närhelst man ser dem uppträda. Patriarkatjävel. Den närmsta manliga motsvarigheten jag kan hitta from the top of my head är Red Hot Chili Peppers. För typ hundra år sedan. Det var mer påklätt i Globen vill jag lova. Men seriously, den dagen det krävs av en ung sångare att han uppträder i kalsonger och dansar runt (en stång) sådär väääääääldigt sensuellt för att bli en stor stjärna (eller att det händer över huvud taget) slutar jag klaga. LOVAR!

PS. Flyttar imorgon och det här är sista natten hemma hos mamma och pappa. Skjuter upp den resfeberliknande kommer-inte-kunna-somna-episoden och läser lite Questionable Content.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar