tisdag 18 oktober 2011

dagens tre bra saker: tis 18 okt


1. Richard följde med mig till tandläkaren imorse. Jag var inte ett dugg nervös när vi gick dit (framsteg!), men väl i väntrummet dunkade hjärtat som om jag vore en litet kanin framför en stor lastbil. Då var det skönt att ha en varm hand att hålla hårt i. Tandläkaren och sköterskan känner mig och min fobiska sida sen tidigare och gör sitt bästa för att göra mig bekväm. Det tackar jag för! Inga hål försökte de pracka på mig heller. Lättnaden var stor.

2. Mitt nya orangeröda nagellack har efter två dygn inte skavt av sig det minsta lilla, just the way I like it.

3. Känslan att komma in från regnet, göra en kopp te och hitta godis som Richard lämnat kvar åt mig och krypa ihop under mysigaste filten för att bara en liten stund se en sitcom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar