onsdag 25 februari 2009

these are a few of my favourite things...


Jag lyckades efter mycket grubblande leta fram dessa glas från min barndom. Jag minns dem väl, fyllda av blandsaft eller mjölk. Det var så länge sedan jag såg dem sist att jag inte kan placera dem i huset vi bor i nu, utan endast i mitt barndomshem. Och jag älskar den här typen av dricksglas, de med mönster och figurer på utsidan. Detta är en samling som bör utökas!

Övriga saker jag önskar mig extra mycket just nu (förutom sommartider, hej hej) är en jordglob, A photographer's life: 1990-2005 av Annie Leibovitz, Stockholm från ovan av Jeppe Wikström och en Ken Follett-bok till. A place called freedom. Böcker är bra. Den som slukas för nuvarande sväljer jag med hull och hår.

2 kommentarer:

  1. Shit! Vi hade en kanna med det motivet i min familj när jag var barn. Fylld med blandsaft eller mjölk, som sagt (mest mjölk tror jag).

    Tror iallafall att det var precis det motivet.

    SvaraRadera
  2. det är mycket möjligt, jag har sett en sådan hemma hos en annan familj. jag undrar varifrån de kommer...

    SvaraRadera