söndag 8 februari 2009

blä

Den som trodde att jag inte förtjänade mer problem med photoshop trodde fel. Jag trodde fel. Hundratals uppdateringar senare kan jag konstatera det jag alltid varit ack så övertygad om: datorer hatar mig. Så, vart står man i hela situationen? Jag har alltså imorgon eftermiddag på mig att laga programmet och redigera bilderna innan jag ska iväg till kursen. Det känns inte sådär förbaskat troligt att det kommer gå vägen, så det kommer säkert sluta med att jag fuskar och gör skiten i lightroom. Ett program som jag vet fungerar. Suck. Att fightas med något helt genomskinligt som kan flyga och har boxningshandskar är lite jobbigt när man själv står naken på en planka ovanför ett hajfyllt hav.

Och by the way lyssnar jag ihjäl mig på The Beatles som jag är lite smått nyförälskad i. Hittade denna låt som inte bara låter bra utan också har en väldigt träffande text.

When I wake up early in the morning,
Lift my head, I'm still yawning

When I'm in the middle of a dream

Stay in bed, float up stream


Please don't wake me, no

don't shake me

Leave me where I am

I'm only sleeping


Everybody seems to think I'm lazy

I don't mind, I think they're crazy

Running everywhere at such a speed

Till they find, there's no need


Please don't spoil my day

I'm miles away

And after all

I'm only sleeping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar