fredag 13 februari 2009

kaosteori?

I helgen kommer det ske major redecoration av mitt rum. Jag har räknat ihop det till fem möbler som ska ut, och två nya ska komma in. Alltså har det utöver till det ständigt pågående arbetet med fotoalbumet även skett en del rensning idag. Egentligen hann och orkade jag bara med en superliten byrå fylld av brev, men ändå. Den har jag tänkt väldigt länge att jag borde rensa. Jag hade ingen aning om att jag brevväxlade fullt mycket när jag var liten, yngre, whatever. Överlägset flest brev och vykort var från Elin, men det fanns även en del från Mickis och sedan drivor av brev från folk jag träffat en enda gång och sedan bestämt mig för att hålla kontakten med eftersom jag var tio och tyckte att det var spännande. Yay.

Summan av kardemumman är ändå att jag borde lagt albumet åt sidan och röjt undan bra mycket mer. Imorn kommer så mycket grejer behöva ett tillfälligt nytt hem innan allt kommer i ordning och det kommer vara kaos. Yes, detta är stora grejer i mitt liv. "Coolt, det händer något!" Visserligen var jag på studentpub igår och ska på födelsedagsmiddag imorn, men you get my point. Jag är sjukskriven. Jag har inget liv.

Jag minns inte vad det var jag ville få fram, men i alla fall. Jag är helt fast i I'm Only Sleeping med The Beatles. Den och Hey Bulldog, fast mest den. Det var ett tag sedan jag hittade en ny Beatles-låt att älska. Dock har de ju gjort hyfsat mycket musik. Well, jag kände även för att ge den intresserade (alternativt den med mycket tid över) tillfälle att lyssna. Se video nedan! Låten är cool! Känslan går igenom och texten är... bra!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar