torsdag 19 februari 2009

every you every me

Från och med lunchtid idag kommer ett rutnät av händelser inträffa. Jag ska försöka hälsa på min gamla arbetsplats. Hoppas de släpper in mig. Jag saknar barnen jättemycket och är väldigt nyfiken på hur de har utvecklats och ser ut nu för tiden. Sedan har jag en date med Ida i fotolabbet på henoms skola. Jag åker hem till Daniel för att träffa henom, äta middag och sova. När jag vaknar imorn är det raka vägen in till staden för att simma och äta sushi med mamsen. Efter det hade jag tänkt hitta ett ställe att lämna in min ledsna Chinon på. Jag hoppas verkligen att just den biten blir av, och att jag hittar någon som kan fixa problemet. Det vore väldigt, väldigt tråkigt att förlora alla bilder på rullen. Alltså, ett rutnät. Allt går i ett.

I övrigt sover jag för lite eftersom jag nu ordenligt kommit in i handlingen i Ken Folletts senaste bok, World Without End. Jag ligger och läser tills förnuftet som bankar mig i pannloben (?) får sin vilja igenom. Sedan ligger jag vaken och funderar över historien och karaktärerna. Jag har läst 150-200 sidor och den bild jag hittills fått av karaktärerna är att de är mer tvetydiga än de i föregångaren, Pillars of the Earth. Det finns en relativt klar bild av vilka som är goda och onda, men det finns mer gråskala än vanligt. Hittills har ingen genomond, sadistisk typ dykt upp. Ingen William Hamleigh.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar