fredag 6 februari 2009

frustration

Jag har fått en knäpp eller två. Den senare delen av eftermiddagen tillbringades i ett tillstånd av total rastlöshet. Jag tänkte som den gode kbt-patienten jag är (okej, var, jag har inte börjat (igen) än) att jag skulle bryta en ond cirkel och faktiskt ta mig an något: min foto-läxa. Alltså skulle jag redigera klart de bilder jag inte hann med på måndagens lektion. Det nya med det är att använda själva photoshop och inte lightroom, vilket jag är smått ovan vid. Det är egentligen inte problem alls, men grejen är den att min version inte verkar gilla filer som kommer speciallevererade från en gyllene Nikon D90. Jävla skit!! Alltså förföll jag och började leta efter starköl. Vi hade ingen.

Lösning på problemet: "fixa" nästa version av photoshop samtidigt som jag tittar på tv och "smuttar" på lite sabra. Något som däremot inte har en lösning är att jag desperat och helt plötsligt vill titta på 1999 års julkalender Julens Hjältar och inte hittar den i sin helhet, någonstans på hela internätet. Daniel konstaterar att vi är band-familjen nummer ett eftersom vi självklart har haft hela skiten inspelad, men var är den nu? Överspelad med trettio avsnitt av Rapport från 2003?

Jag lär ju vara lika frustrerad som denna dam som står hela naken, fastgjuten mitt i Stockholm, i vintervädret. Hur kul kan det vara? Fast här har ju i alla fall någon haft förbarmande och stickat på personen... lårvärmare. Det var ju tur för henom. Men jag tror fortfarande att det är hyfsat frustrerande.

2 kommentarer:

  1. Åh, det var bussigt gjort :)

    Var står hen någonstans förresten?

    SvaraRadera
  2. Hen står på Katarina Bangata på söder, hyfsat nära Götgatan.

    SvaraRadera