måndag 1 mars 2010

KENT

Jag är så glad att jag ringde Emmy och att hon sa "självklart ska du gå!" Konserten igår kväll var väldigt bra. Kort sagt. Den lite längre versionen är att efter första låten, som jag inte ens kände igen, var blodet kolsyrat och bröstet varmt. Det kröp i hela kroppen och där och då var det redan värt vartenda öre. Jag lyckades hamna uppe på balkongen så att lilla korta jag faktiskt kunde se något och det var uppmuntrande att se att de faktiskt inte är lika stela som de verkar på stillbild. Image är tydligen inte lika viktigt när musiken går. Bästa låtarna var de med tempo, som alltid. Jag tyckte bäst om VinterNoll2, Palace&Main, FF, Ingenting, Dom Andra.

"Och när ni åker hem ikväll så tänk på att det är två månader kvar av vintern!" Tack Jocke Berg. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar