torsdag 25 mars 2010

om frustration.

Jag blir väldigt arg, men inte alls förvånad när jag ser det senaste avsnittet av uppdrag granskning. Reportaget och den efterföljande diskussionen tar upp och säger allt jag hade väntat mig. Det finns inte så mycket mer att tillägga här förutom att inslaget verkligen borde ses. Det är precis sånt här som borde snurra mer i medier och balansera upp den genomsnittliga världsbilden lite grann.

PS. Och läs Katarina Wennstams "Flickan och Skulden" och "En riktig våldtäktsman".

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att Erik på Approximationer skrev bra om fallet ur ett större perspektiv som kom bort från »åhnej så hemskt!« (vilket är sant, men inte speciellt produktivt): http://approximationer.blogspot.com/2010/03/det-ar-feminismen-som-saknas.html

    SvaraRadera
  2. Jo, jag håller med. Intressant tanke och bra slutsats!

    SvaraRadera