onsdag 10 mars 2010

om att placera motion mitt i vardagen

En motsträvig joggingrunda. Den sista pusselbiten för att få ihop den normala, fungerande vardag jag vill ha. Allt annat kommer på fötter, om än på deltid fortfarande, men den där lika irriterande som älskade joggingrundan krånglar. Jag kommer hem till middagstid och kan alltså inte förlägga den pre-måltid och när maten väl är äten får man lov att vänta. Då blir det som nu, att jag är färdig när klockan nästan är elva och då ska det också sättas igång och duscha och annat liknande tidskrävande tråk. Hur gör folk? Inte är det så konstigt är det att jag lätt upprätthållit en motionsvana i ett drygt år eftersom jag under hela den tiden varit sjukskriven/arbetslös eller pluggat hemifrån. Flexibilitet är guld. Ikväll blir det taskigt med stretchning och minnen av två frusna rådjurssilhuetter med blicken vänd mot det påbyltade reflextäckta elände som sakta men säkert närmar sig i snömodden. Kanske lyckas jag fånga 6,5 timmar inatt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar