fredag 19 mars 2010

2010-03-19

Man ska inte vänja sig vid lyx. Det bara är så. Som att vänja sig vid en viss mängd socker och konstant köpa på sig nya godispåsar eller att ta bilen till bussen för att vara varm om tårna tills man till sist inte kan tänka sig att gå. Ungefär så är det att skicka in sin nya dator på service och vara tillbaka vid den gamla. Allt går långsamt. Att starta webbläsaren tar minuter och redigeringsprogrammet tänker jag inte ens röra. Minst två veckors öken väntar. Fördelen är dock att den här burken inte startar om när den själv vill, och det är ju inte så pjåkigt.

I eftermiddag ska jag jobba lite och sedan kommer en månads lång semiledighet. Någon eftermiddag här och där och pressen av att söka nya jobb, men i övrigt sovmorgon. Kanske ger jag mig ut och försöker hacka bort isen från hela uppfarten och skyndar på våren lite. Springer runt med en portabel hårtork och smälter bort extra snö eller bara väntar och önskar i godan ro. Nu måste jag dock äta frukost innan magen vänder ut och in på sig själv. Toast med detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar