söndag 13 december 2009

LUCIA

Jag och mamma har spenderat en och en halvtimma av dagen i Globen på en Luciakonsert. Underbart! Tusen rysningar över ryggen och ren skönhet framför mig hela tiden. Det enda dåliga var att de missade Gläns över sjö och strand, min favoritjullåt.

Igår påbörjades ännu en del av julyran när vi samlades runt mitt köksbord och bakade pepparkakor och hinkade glögg och te. När det sedan började snöa blev hälften av sällskapet överförtjust medan den andra halvan inte kunde blivit mer missnöjd. Jag gillar dess estetiska bidrag, så att säga. Inte det slaskiga. Pepparkakorna blev också rätt konstnärliga, i alla fall Emmys och Daniels. Båda hämtade inspiration ur Yellow Submarine-filmen. Daniel gjorde ubåten och Emmy gjorde några rätt snygga Blue Meanies.

Det är synd att alla pluggar och får så lite tid över till annat. Skolan stjäl all tid, även när man inte behöver vara där. Jag vill bara sitta och dricka te med vänner hela tiden och bara avbryta då och då för att läsa en bok, gå på konsert, se en film, ta en promenad. Oh, what a wonderful life!




(notera halvfärdig u-båt och världens vackraste pojkvän)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar