söndag 27 december 2009

De Tre Musketörerna

Efter att någon random skådis blev sjuk när vi egentligen skulle på teatern blev det hela framskjutet till idag. Stackars hela ensemblen som blev tvungen att jobba annandagen, och stackars min familj som var tvungen att slita sig från soffan efter världens mest ansträngande dag med morfar, famor och farfar. Eller nej, det var nog inte så synd om någon (förutom Daniel som inte hade någon biljett och fick stanna hemma), för föreställningen var hur bra som helst, och skådisarna verkade ha störtkul! Visst, jag hade hört innan att den var bra och medryckande, men den överträffade ändå mina förväntningar många gånger om. Efteråt blir jag lite småförbannad över att de inte får fortsätta spela den pga de bråkiga skivbolagen. De kommenterade det till och med i pjäsen. "Vad det är stökigt här! De har ju inte ens rätt att spela musiken!! Gå på Dramaten istället!" eller något i den stilen. Det ska vara kapitalismen som stoppar människor från att uppleva något så upplyftande och underhållande. Jag är tacksam för skratten jag fick. Underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar