onsdag 26 augusti 2009

rapport från toss&kelso


Jag skulle ljuga om jag påstod att jag inte blev blöt idag. När min tappra mor (som jag lurat iväg från den varma, torra tryggheten på kontoret) och jag skulle skynda gatan fram för att äta lunch regnade det verkligen katter och hundar. Kommer inte på något bättre uttryck. Andra superstörtskuren inför mina ögon den här sommaren. Sist var i Åbo när vi var på väg hem sist.

Efter lunch köpte jag med mig lite roliga pärlor hem och satt sedan resten av eftermiddagen framför That '70s Show och pysslade varvat med att plugga. Det känns skönt att faktiskt ha intressant litteratur. Dock tar det längre tid än jag räknat med att göra stödanteckningar till texten, men hur ska jag annars komma ihåg något?

Just nu gör jag inte mycket speciellt. Vaktar telefonen här hemma och funderar över följande dilemma: att baka muffins eller inte baka muffins?

2 kommentarer:

  1. Det låter bra det där med pyssel blandat med pluggande :) Och baka muffins, självklart. Om jag hinner klart med matteläxan idag får jag scoens av mig själv ^^

    SvaraRadera
  2. Bra överenskommelse. Jag lär bestämma något liknande med mig själv. Typ muffins om jag pluggar ordentligt.

    SvaraRadera