onsdag 19 augusti 2009

om att registrera sig

Igår drog jag med mig Emmy till universitetet. Hon fick agera stöd och hjälpa mig att leta upp huset jag skulle registrera mig i. Sen fick hon hjälpa mig med att dra i femton dörrar innan vi hittade rätt dörr. Puh. Det var tur att hon var där, annars hade jag antagligen gett upp så fort jag kom ut ur tunnelbanan. Fick en fem meter lång litteraturlista och schema också. Tackar tackar. Det känns obehagligt verkligt nu, och på tisdag ska jag sitta bänkad där. Hoppsan.

Sedan åkte vi tillbaka till sköna gröna söder och kollade på skor, köpte nya strumpbyxor och begagnade böcker (fast i sing). Fyller år om mindre än två veckor (eftersom Elin fyllde år igår, GRATTIS!). Det känns nog konstigast av allt. Var väl inte så länge sedan det hände sist? Idag ska jag nog gå runt i solen lite och framför allt pilla med massa bilder. Både i datorn och till albumet. Byes.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar