onsdag 12 augusti 2009

mat i dagarna tre

För att uttrycka sig som Emmy. Current obsession: SILL!! Har ätit det tre gånger de senaste tre dagarna, och köpt två burkar. Har även hittat en gurksallad i närmsta mataffär som i alla fall på bilden var snarlik den svampsallad vi blev så innerligt förälskade i i Finland. Har ännu inte smakat, men lovar att meddela alla inblandade förälskade parter vad utgången blev. Till middag igår lyckades jag och Daniel göra något extraordinärt på en konserv och en kartong: grönsaksbiffar, upphotad vita bönor i tomatsås, sallad med vitlöksdressing och soltorkade tomater samt stekt zucchini. När vi började hade vi ingen lust att laga mat, men när vi väl satt till bords kunde vi inte sluta förundra oss över all färg och form. Man skall icke förakta halvfabrikat ty däri finns mycket gott. I alla fall om man piffar upp det lite själv och lagar ordentligt mat dagen därpå.

Anyhows. Efter besöket hos psykologen inser jag att jag måste planera in en tid när jag registrerar mig på SU nästa vecka. Blä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar