tisdag 30 juli 2013

midsommarafton.

Midsommar, för alltför länge sedan men fortfarande den här sommaren, firade vårt lilla kompisgäng hemma hos Dogma.
 Simon var där, pepp på snapsvisor.  Midsummer night's eve of 2013. Där är blommor, dammar och katter överallt (I wish).Midsummer night's eve of 2013. Vissa i sällskapet, hardcorestudenterna, hade släpat med sig böcker med snapsvisor och envisades med att vi skulle sjunga.Midsummer night's eve of 2013.
Jag var inte pepp, så nöjde mig med att vara åskådare.
Jag kommer inte över faktumet att majoriteten studentsånger är så alkoholfokuserade. Så coolt är det inte med sprit, inte ens i närheten. Var är mångfalden? Eller ja, ibland slinker det in lite sexism också. Glömde det.Midsummer night's eve of 2013. 
Efter midsommarmaten satt vi i solen och lät magen vila. Midsummer night's eve of 2013. Eftersom vi uppskattar sovmorgon inföll detta under solens nedfärd. Midsummer night's eve of 2013.
Detta är vad som händer mig när jag tillåts lägga ner huvudet efter ett mål mat. Jag blir så trött! Till mitt försvar vill jag påpeka att detta dessutom var efter ett stycke migrän-tablett och att resan varit, hur ska jag beskriva det?, påfrestande. 
Efter en kortare slummer petade folk på mig och meddelade att vi skulle flytta oss till inomhuset för vidare umgänge. Midsummer night's eve of 2013. Där serverades ett brädspel av asiatisk härkomst. 
Strecken på korten är vindens väg. Ens markör följer hela tiden vinden och ska hålla sig kvar på brädet för att inte förlora spelet.
Kotten dök upp. Jag lockade. Hon dissade. Midsummer night's eve of 2013. Emmy. Midsummer night's eve of 2013. Kattens människa. Syns det?
Marsie.
Med det här folket kan jag spendera oceaner av tid utan att tröttna. Det finns alltid intressanta och roliga saker att prata om.Midsummer night's eve of 2013. Midsummer night's eve of 2013. Midsummer night's eve of 2013.Midsummer night's eve of 2013.Innan det blev dags för nattbadet spelade vi en omgång till.Midsummer night's eve of 2013.Och när vi kom tillbaka från vattnet placerade jag mig så nära katten jag bara vågade. Midsummer night's eve of 2013.<3Midsummer night's eve of 2013.
Jag och Tobbe. Midsummer night's eve of 2013.Mikoto. Midsummer night's eve of 2013.Känner mig smånöjd över att ha fastnat på bild. Det är inte ofta det händer. Är kul att Emmy blivit så pass bekväm med kameran att hon plockar upp och skjuter med den nu.Midsummer night's eve of 2013.När himlen började röra sig mot ljuset igen smög jag och Emmy in i sovrummet och somnade. Pojkarna tog sig ner till det stora huset och slumrade där. Morgonen efter vaknade jag till ljudet av Tobbe som ylade efter jäst och sedan igen av Princess Bride. Måste sommaren verkligen vara slut snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar