tisdag 19 februari 2013

akta sig för vad en önskar.

Jag hade en släng av ont i halsen i torsdags som inte försvann på fredagen heller. Småsur efter två dagar med raspig röst gnällde jag ungefär hela tiden och önskade bara att jag kunde bli sjuk på riktigt så det kunde gå över sen. Nu är jag sjuk på riktigt. Tack. Det var snällt av världen att blidka min önskan. Den behövde dock inte vara fullt så... genomgående? Ordentlig? Kraftfull? En dag eller två av seghet var ungefär det jag räknat med, men nu är jag inne på dag tre utan någon bättring inom synhåll. Jag har till och med fått skicka mannen till apoteket! Tvärtemot folks fördomar mot veganer är jag sällan förkyld, så kanske är jag bara ovan och upplever det som mycket värre än vad det är. Värst är att jag redan låg efter i skolan och hade tänkt mig börja ta igen det ungefär nu. Istället ser jag högvis med film, orkar läsa en sida bok i taget och slumrar på soffan. Uguu~

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar